آشپزی آشپزی رژیمی

بوقلمون به سبک کشور پرو

amozesh-pokht-boghalamoon
نویسنده parastoo rabiei

آشپزی رژیمی به شما کمک میکند در ضمن لاغری سریع، از سلامتی و تندستی و تناسب اندام نیز برخوردار باشید.

بوقلمون به سبک کشور پرو
ارزش غذایی برای 1 نفر : 94

مواد مورد نیاز برای یک نفر :

سویا سس: 1قاشق چای خوری
روغن زیتون: 1قاشق چای خوری
پاپریکا: 1قاشق چای خوری
سیر: 2حبه ، له شده
پونه خشک شده: 1/2قاشق چایخوری
زیره سبز: 1/8 قاشق چایخوری
فلفل کمی
نمک کمی
سینه بوقلمون: 1/8عدد

tarz tahie booghalamoon

طرز تهیه:

چنانچه برای آخر هفته مهمان های زیادی دارید بهتره سینه بوقلمون کبابی را برای این مهمانی پرجمعیت امتحان کنید. یک سینه بوقلمون با استخوان یک و نیم کیلویی، در حدود 750گرم گوشت لخم بی استخوان را شامل می شود. بایستی خاطر نشان کنیم که این گوشت به شدت خوش طعم و آبدار می باشد .1.برای تهیه ترکیب طعم دهنده گوشت، در یک پلاستیک بزرگ زیپ دار ( پلاستیک های زیپ کیپ) سویا سس، روغن، سیر، پاپریکا ، پونه ، زیره ، فلفل و نمک را مخلوط کنید؛ به این ترکیب بوقلمون را اضافه کنید. هوای داخل کیسه را خارج کرده و آن را ببندید؛ آن را زیر و رو کنید تا مواد روی بوقلمون را بپوشانند.کیسه را در یخچال گذاشته و گه گاه آن را برگردانید. حداقل 3 ساعت در یخچال بماند یا در طول شب.pokht-boghalamon 2.دمای فر را به 450 درجه فارنهایت برسانید. روی سینه فر را کاغذ فویل بکشید. بوقلمون را روی آن قرار داده و باقی مانده ترکیب طعم دهنده را روی آن بریزید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه کباب شود. دمای فر را به 325 درجه کاهش دهید ؛ به کباب کردن ادامه دهید ، و گه گاه از آب گوشت جمع شده در سینی روی بوقلمون بریزید.در این دما به پختن کامل گوشت ادامه دهید تا حدی که با سوراخ کردن گوشت به وسیله چنگال ،آب گوشت به راحتی در بین بافت آن حرکت کند، در حدود 1 ساعت. پیش از برش دادن آن 10 دقیقه صبر کنید. قبل از مصرف پوست روی آن را جدا کنید

دانشنامه آشپزی تصویری

 

About the author

parastoo rabiei

Leave a Comment